Rainbow page separator

Mladé podnikatelky dobývají (nejen) Vysočinu

Pondělí, 10. února 2025

Studentské firmy na žďárské Obchodce o sobě opět dávají vědět. Koncem ledna si dívky z firmy SRKNI převzaly cenu pro vítěze krajského kola soutěže JA TOP Logo 2025 za logo a video, které vytvářely v rámci letošního ročníku JA Studentské firmy. Jejich soutěžní video je možné zhlédnout na https://youtu.be/UJkVTyMYp-o

V letošním roce vznikla v rámci Obchodky mimo jiné studentská firma s názvem SRKNI, která vytváří láhve na pití, které myslí na budoucnost. Firmu tvoří 18 studentek 3. ročníku obchodní akademie. Skleněné nebo plastové láhve si samy zdobí originálními přívěsky a samolepkami pro radost. Všechny láhve jsou také opatřeny vlastním logem. Každá láhev se tak stává originální a jedinečnou. 

Jako vítězky krajského kola se začátkem února zúčastnily finále TOP Logo, které probíhalo pod záštitou JA Czech v sídle reklamní agentury McCANN v Praze. Během dne zde probíhalo mnoho přednášek od marketérů a grafiků reklamní agentury, dívky měly možnost prohlédnout si zázemí firmy McCANN a na závěr dne proběhlo hodnocení všech zúčastněných studentských firem. Ačkoliv si firma SRKNI z této akce tentokrát nepřivezla ocenění, postup do velkého finále EXPO 2025, které se bude konat v dubnu v Praze mají jistý. Dle slov ředitelky studentské firmy SRKNI Míši Kacafírkové jim konstruktivní kritika od porotců McCANN pomůže v dalším rozvoji firmy i přípravě na zmíněné EXPO 2025.

Spolupráce s Nadačním fondem Veolia

Tím, že se firma zabývá prodejem lahví na pití, kdy nejzdravější náplní je čistá voda, rozhodla se firma SRKNI, že naváže spolupráci s Nadačním fondem Veolia. Tento fond ve svém aktuálním projektu „Vraťme vodu přírodě“ usiluje o zachování a zlepšení životního prostředí prostřednictvím ochrany vodních zdrojů. Firma SRKNI by se k tomu projektu ráda připojila čištěním studánek na Vysočině a zároveň se rozhodla fondu věnovat finanční příspěvek z prodeje každé láhve.

Držme jim společně palce, aby v dubnu v Praze v rámci JA EXPO 2025 zabodovaly a aby mělo jejich podnikání úspěch. Pro kraj Vysočina jsou podobné podnikatelské naděje příslibem do budoucna.