Sobota, 25. listopadu 2023
Žďár nad Sázavou / Omezení počtu hodin pro veřejnost na stavebním úřadu, které začalo v srpnu, pokračuje. Tehdy žďárský městský úřad přistoupil k omezení provozní doby z pěti na tři dny v týdnu z důvodu nedostatku zaměstnanců a komplikované legislativy, neboť přetížený odbor nestíhal nápor práce. Omezením úřední doby po veřejnost mělo zbýt více času na vlastní vyřizování žádostí.
Nicméně ani v současné době stavební úřad nedisponuje potřebným počtem kvalifikovaných zaměstnanců, přičemž někteří z nových úředníků aktuálně procházejí zaškolovacím procesem, který může trvat až půldruhého roku. Správní řízení, podání a žádosti si tak za chybějící zaměstnance ke své práci přibírají zbylí úředníci. Agendy navíc meziročně přibývá, v prvním pololetí přijal odbor téměř o dvě stě podání více než za stejné období v roce 2022. Ve spojitosti s nedostatkem úředníků tak narůstá i počet nevyřízených žádostí – letos v lednu jich úřad evidoval pět a v červnu už jich už bylo přes 250. „Uvědomujeme si, že omezení provozní doby pro veřejnost může přinést komplikace, ale věříme, že v současné situaci jde o cestu, jak s menším počtem úředníků zvládnout co největší objem práce. Klienty stavebního odboru prosíme o trpělivost a pochopení, děláme, co je v našich silách,“ uvedla tajemnice žďárského městského úřadu Martina Hostomská.